Dlaczego marketing internetowy opłaci się twojej firmie?
Marketing internetowy – podstawy
Absolutny plan minimum to wcześniej wspomniana strona internetowa. Choć, jak już powiedzieliśmy, nie jest wystarczająca, to wciąż pozostaje najważniejsza. Chodzi jednak o to, by odpowiednio ją zaprojektować, a następnie wejść z nią na wyższy poziom, korzystając z najbardziej aktualnej wiedzy, trendów i analiz. Co to właściwie znaczy?
Dobry projekt strony internetowej obejmuje najważniejsze informacje o twojej firmie w widocznym dla użytkownika miejscu, jej ofertę, mapkę dojazdu i formularz kontaktowy. Pamiętaj także, że coraz częściej korzystamy wyłącznie z urządzeń mobilnych, dlatego strona www musi być responsywna. Inaczej żaden użytkownik nie będzie chciał się męczyć przy jej przeglądaniu, niezależnie od tego, jaką zaprezentujesz ofertę.
Kolejnym krokiem jest założenie profili w mediach społecznościowych. To znacznie szybsza i skuteczniejsza forma dotarcia do swojej grupy docelowej. Które medium wybrać i jak z niego korzystać, to w dużym stopniu zależy od Twojej branży, Klienta docelowego oraz regionu w jakim działasz. Powinniśmy na początku zaplanować i przeprowadzić pierwsze kampanię, a dalej zrównoważyć wydatki na social media oraz kampanie SEM. To właśnie one pozwalają stronom firm utrzymywać się w TOP 10 wyszukiwarki Google.
Dlaczego warto działać w marketingu internetowym na wielu płaszczyznach, nawet będąc mikrofirmą?
Działania na kilku płaszczyznach
Nie warto zamykać się na jeden rodzaj reklamy w sieci czy jeden kanał reklamowy. Warto otworzyć się na szereg dostępnych możliwości – na początek najlepiej nauczyć się korzystać z reklam GoogleAds oraz realizować skuteczne kampanie SEO. Jeśli chcesz wyjść poza same działania social media i tradycyjny mailing, najwyższy czas spróbować łączyć ze sobą różne rozwiązania i wybrać te, które przyniosą zyski.
Nowi klienci
Nie ma co ukrywać: główne założenie działań reklamowych to zwiększenie liczby klientów. Uruchomienie dobrego marketingu internetowego pozwoli Ci do nich dotrzeć na nowe sposoby i tym samym – najczęściej do zupełnie nowych osób. Co więcej, przemyślane działania marketingowe pozwalają ci precyzyjnie określić grupę, do której chcesz trafić ze swoimi produktami lub usługami oraz miejsce, w którym twoi potencjalni klienci na ciebie czekają.
Personalizacja przekazu
Marketing internetowy ma tę miażdżącą przewagę nad innymi jego formami, że reklama dociera do wcześniej wspomnianej grupy docelowej. Nie marnujesz zatem swojego budżetu. Nowoczesne kanały marketingowe pomogą Ci precyzyjnie przygotować treści, które będą dopasowane do oczekiwań odbiorców i nie będą bez sensu pokazywały się na feedach użytkowników niezainteresowanych.
Relacja z klientami
Dobrze przygotowany content pozwala Ci na nawiązywanie dłuższych relacji z klientami. To właśnie w odpowiedzi na twoje wpisy blogowe lub te umieszczone w social mediach wchodzą na stronę sklepu czy umawiają się na spotkanie. Warto zatem nauczyć się i wdrażać zasady efektywnego copywritingu, który często okazuje się być kluczem do sukcesu.
Rozpoznawalność marki
Zalecane jest skupienie się na tych elementach mixu marketingowego w sieci, które będą szczególnie ważne w 2022 oraz 2023 roku. Dzięki obecności w kilku miejscach jednocześnie, twoi klienci będą mieli szansę Cię poznać i zapamiętać, wyławiając markę spośród setek innych.
Analiza skuteczności działań
Można przygotować fantastyczną kampanię, która tobie będzie się bardzo podobała. Pamiętaj jednak, że nie ty jesteś swoim klientem – dlatego musisz kontrolować, czy ustawione parametry są skuteczne. Narzędzia marketingowe dla MŚP pozwalają na bieżąco analizować postępy i sprawdzać, czy jesteś bliżej swojego celu. Dzięki nim również w każdej chwili możesz zmodyfikować wprowadzone dane.
Od czego warto rozpocząć działania marketingu internetowego w Twojej firmie?
Pamiętaj, że najgorzej rozpocząć działania po omacku i na tak zwanego „czuja”. Wtedy popełnia się najwięcej błędów i można wydać ogromne pieniądze, które nie przyniosą praktycznie żadnego efektu! Prawdopodobnie najlepszym sposobem aby wszystko zaplanować oraz nie przepłacić działań przez Internet będą kursy marketingowe lub Szkolenia marketingowe. Takie szkolenia lub ebooki i książki o marketingu uczą, jak przygotować kampanię on-line. To najlepsze źródła wiedzy na temat skutecznych działań w sieci. Dzięki nim zwiększysz liczbę swoich klientów przy zachowaniu niskich kosztów reklamy. Udział w kursach, szkoleniach lub lektura książki o marketingu może być najważniejszą inwestycją dla twojej firmy, która z pewnością zwróci się bardzo szybko!
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć znajomym w social mediach!
Robert Duda | Sukces w Internecie
Sukces w Internecie to mój autorski projekt szkoleniowo doradczy. Tutaj dziele się wiedzą i ponad 20 letnim doświadczeniem z realizacji setek kampanii marketingowych realizowanych dla moich ponad 500 Klientów.
Zapraszam Cię do pogłębiania ze mną Twojej wiedzy i praktycznych umiejętności na tematy: #marketingInternetowy #digitalMarketing #SEO #GoogleAds #GoogleAnalytics #ReklamaInternetowa #StronaWWW #eCommerce
Ostatnie wpisy
Social Media
Rozpocznij naukę już dziś. Wybierz książkę, ebook, kurs lub szkolenie
Zobacz pozostałe wpisy na blogu Sukces w Internecie
10 pytań, na które musisz odpowiedzieć!
Moje nazwisko zobowiązuje… ja się uczę cały czas 😊😊😊.
Każde szkolenie, konsultacje z klientami czy realizowany audyt działań Digital Marketingowych w firmie, to zawsze nowe doświadczenia i nauka na konkretnych projektach, firmach, potrzebach i celach biznesowych.
To co daje wspólny mianownik, dla większości firm i organizacji, z którymi miałem przyjemność współpracować, to niestety brak elementarnej wiedzy o możliwościach jakie daje dziś marketing internetowy. W ten sposób widzę na liczbach jak marnowane są czasami ogromne budżety na nieskuteczne bo nieprzemyślane działania.
Wybory samorządowe. Błędy w kampanii. Co kandydaci robią nie tak i przegrywają?” Nowy poradnik na wybory 2024!
Kampanie wyborcze to czas intensywnej rywalizacji o uwagę i zaufanie wyborców. W Polsce, z rozpoczęciem kolejnego sezonu wyborczego, tradycyjnie nasze miasteczka zalewają tony papieru i plastiku – ulotki, plakaty i banery. Jednak czas pokazuje, że te metody mogą już nie być tak skuteczne, jak kiedyś. Z drugiej strony, coraz więcej kandydatów stawia głównie na obecność w mediach społecznościowych, często ograniczając się wyłącznie do Facebooka. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć uwagę wyborców?
Jak i gdzie sprzedawać w internecie?
Ten artykuł postanowiłem napisać po doświadczeniach z rozmów podczas ostatnich szkoleń, warsztatów i konsultacji z Klientami. Niestety w większości firm i organizacji spotkam się z brakiem wiedzy na temat możliwości jakie daje dziś na progu roku 2024 Internet.
Dzisiaj firmy stoją przed wyzwaniem znalezienia najbardziej efektywnych sposobów dotarcia do swoich klientów i wyróżnienia się na tle konkurencji. Rozwój technologii i zmieniające się zachowania konsumentów wymagają od marketerów ciągłego dostosowywania strategii i eksplorowania nowych kanałów promocji.
Dostępy do narzędzi Google w firmie – Twoje zabezpieczenie „w razie czego”
Narzędzia Google stały się fundamentem efektywnego prowadzenia biznesu w Internecie. Niezależnie od tego, czy chodzi o analizę danych ruchu na stronie, optymalizację kampanii reklamowych, czy zarządzanie komunikacją z klientami, narzędzia Google są niezbędne dla każdej firmy pragnącej rozwijać swoją obecność online. Jednakże, współpraca z zewnętrznymi wykonawcami, freelancerami, a także wewnętrzna rotacja pracowników niesie za sobą wyzwania związane z zarządzaniem dostępami do tych narzędzi. Jak więc zabezpieczyć swoje dane i zapewnić ciągłość operacji w tak dynamicznym środowisku?
3 książki, które każdy marketingowiec powinien przeczytać w 2024 roku
W 2024 roku, osoby planujące karierę w marketingu internetowym oraz pracujący już marketerzy stają przed wyzwaniem ciągłego aktualizowania swoich umiejętności i strategii, aby nadążyć za zmieniającymi się trendami i technologiami. .Prezentuję trzy kluczowe publikacje – książki oraz ebooki marketingowe, które oferują zarówno fundamentalne wprowadzenie, jak i zaawansowane strategie w zakresie marketingu internetowego, Google Ads i SEO. Te 3 książki stanowią esencję wiedzy potrzebną każdemu początkującemu marketerowi, by efektywnie dotrzeć do klientów i maksymalizować efekty sprzedażowe w sieci.
SEO dla stron produktowych w sklepach internetowych.
Każdy sklep internetowy stoi przed wyzwaniem nie tylko sprzedania produktu, ale także przekonania klienta, że to właśnie jego oferta jest najlepszym wyborem. Kluczowym elementem w osiągnięciu tego celu jest efektywna optymalizacja stron produktowych. Proces ten obejmuje dwa główne obszary: poprawę użyteczności (User Experience) i optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO). Zapraszam do lektury artykułu z gotowymi rekomendacjami w temacie!
Na skróty: Kursy | Szkolenia | Książka | Doradztwo | Usługi | Blog | Kontakt
SukceswInternecie.pl Robert Duda | ul. Mickiewicza 10A/12, 47-400 Racibórz
NIP/VAT: PL6472223986 | REGON: 278029755 | Data powstania firmy: 01.04.2003
Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS): 2.24/00140/2023
Masz pytania? Zadzwoń (8.00 – 16.00): Tel: 507 957 579 lub 606 476 711
email: info(at)sukceswinternecie.pl | Polityka prywatności | Regulamin szkoleń
Prawa autorskie 2024©SukceswInternecie Robert Duda. Wszelkie prawa zastrzeżone.