E-Commerce Manager – zawód przyszłości?!

Na rynku pracy rośnie zapotrzebowanie na osoby, które będą kontrolowały całe procesy promocji oraz sprzedaży przez Internet. E-Commerce Manager to więc zawód, który prawdopodobnie jest zawodem z ogromnymi perspektywami.

Szybki postęp technologiczny i ogólny rozwój cywilizacyjny nie mogły pozostać bez wpływu na rynek pracy. Sposób obsługi urządzeń mobilnych, jak i sam sprzęt, zmienia się w niesamowitym tempie. Co za tym idzie – inaczej wyglądają dzisiaj nasze zakupy czy ogólny styl życia. Wszyscy coraz chętniej korzystają ze sklepów internetów, zamawiając dowolne towary z dostawą pod same drzwi. Na rynku pracy rośnie zapotrzebowanie na osoby, które będą kontrolowały cały proces. E-Commerce Manager to więc zawód, który z pewnością ma w sobie przyszłość.

E-commerce manager – kto to?

E-commerce to po prostu sprzedaż za pomocą narzędzi elektronicznych – niezbędną więc komputer, tablet czy aplikacja oraz łączę internetowe. Osoba, która zarządza procesem sprzedaży online to właśnie e-commerce manager. Tylko laik może jednak pomyśleć, że to nieskomplikowana praca. Tak naprawdę wymaga sporej specjalistycznej wiedzy oraz szeregu umiejętności, w tym również nieocenionych umiejętności miękkich.

 

Głównym zadaniem, jakie otrzymuje e-commerce manager, jest koordynowanie wszystkich procesów związanych z dystrybucją (usług lub towarów oferowanych przez przedsiębiorstwo) za pośrednictwem Internetu. To właśnie na jego barkach spoczywa konieczność przeprowadzenia researchu rynku, nadzór nad płynnością procesu sprzedaży czy dbałość o dobre relacje z klientami. E-commerce manager często staje przed koniecznością szkolenia działu sprzedaży internetowej dla konkretnej firmy. Chociaż wiele osób wciąż uważa, że to zawód dla “wolnego ducha” i freelancera, który można wykonywać z doskoku, tak naprawdę jest to często wykształcony kierunkowo specjalista o ogromnej wiedzy.

e-Marketing Manager – czy warto?

Dlaczego warto rozwinąć swoje kompetencje jako e-Marketing Manager? Tego rodzaju fachowców potrzebują dzisiaj firmy o globalnym, jak i regionalnym zasięgu. Każdy dobrze prosperujący sklep internetowy powinien posiadać osobę odpowiedzialną za jego sprawne funkcjonowanie. Jeśli przejrzysz ogłoszenia o pracę, szybko zauważysz, że e-commerce manager poszukiwany jest obecnie w niemal każdym większym polskim mieście. Nie brakuje również wakatów na podobnych stanowiskach, czyli m.in. koordynator e-commerce, lider zespołu e-commerce czy e-commerce project manager. Łatwo zauważyć, że niektóre z nich są rozwinięciem pierwszego kroku. E-marketing manager to więc stanowisko, które otwiera przed tobą drogę rozbudowanego rozwoju.

 

E-commerce manager musi posiadać szereg określonych kompetencji, które pozwolą mu efektywnie zarządzać działem sprzedaży w firmie. Kontrola efektywności sklepu online wymaga znajomości narzędzi takich jak m.in. Google Ads, który umożliwia planowanie, realizowanie oraz optymalizację kampanii w sieci. Niezbędne jest sprawne poruszanie się po platformach sprzedażowych, takich jak np. Allegro czy OLX. To tylko przykłady – obowiązki, które ma e-commerce manager są naprawdę rozległe. Aby sprostać oczekiwaniom potencjalnego pracodawcy, na pewno już od dziś warto krok po kroku zacząć zdobywać wiedzę na specjalistycznych kursach i szkoleniach. 

 

Rynek pracy odzwierciedla dość dobrze to, co obecnie dzieje się w krajowej i światowej gospodarce. Zwłaszcza w ostatnich miesiącach widać wyraźny wzrost zainteresowania zakupami internetowymi. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że coraz więcej firm z przeróżnych sektorów otwiera swoje sklepy online i poszukuje odpowiedzialnych osób, które mogłyby dla nich pracować jako e-commerce manager. Przyglądając się obecnym trendom nietrudno dojść do wniosku, że to bardzo chłonny sektor, w którym jeszcze długo nie dojdzie do przesycenia pracownikami.

—————————————————————

Jeśli planujesz swój rozwój zawodowy w kierunku e-commerce managera to polecam udział w kursie „125 lekcji o marketingu internetowym” gdzie w przystępny sposób, w wygodnej formie lekcji video, krok po kroku poznasz wszystkie pojęcia oraz weźmiesz udział w praktycznych warsztatach na wielu narzędziach używanych przez ekspertów na tym stanowisku każdego dnia.  

Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć znajomym w social mediach!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram
Wydrukuj

Robert Duda | Sukces w Internecie

Sukces w Internecie to mój autorski projekt szkoleniowo doradczy. Tutaj dziele się wiedzą i ponad 20 letnim doświadczeniem z realizacji setek kampanii marketingowych realizowanych dla moich ponad 500 Klientów. 

Zapraszam Cię do pogłębiania ze mną Twojej wiedzy i praktycznych umiejętności na tematy: #marketingInternetowy #digitalMarketing #SEO #GoogleAds #GoogleAnalytics #ReklamaInternetowa #StronaWWW #eCommerce 

Ostatnie wpisy

Social Media

Rozpocznij naukę już dziś. Wybierz książkę, ebook, kurs lub szkolenie

Zobacz pozostałe wpisy na blogu Sukces w Internecie

co to jest marketing internetowy

Co to jest Marketing Internetowy?

Marketing internetowy w praktyce jest złożonym i wielowymiarowym procesem, który wymaga połączenia analizy danych, kreatywności i wykorzystania nowoczesnych technologii. Wszystko zależne jest oczywiście od skali biznesu, branży, produktu, usługi, rynku docelowego, klienta i konkurencji. Ważne jest także wdrożenie zagadnień związanych z marketingiem internetowym, z uwzględnieniem dotychczasowych działań Twojej konkurencji.

To jak silna i widoczna jest w Internecie Twoja konkurencja i co robią liderzy w Twojej branży, może bezpośrednio wpływać na to co i w jakim zakresie należy wdrożyć we własnej strategii marketingowej na 2024 i 2025 rok.

Kluczowymi elementami praktycznego wdrażania marketingu internetowego są:

Czytaj więcej »
Co to jest SEO i dlaczego to jest tak ważne w Twoim biznesie?

Co to jest SEO i dlaczego to jest tak ważne w Twoim biznesie?

Obecnie zdecydowana większość z nas rozpoczyna proces pozyskiwania informacji o produktach i usługach od wyszukiwarki. W tym kontekście pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) stało się nieodłącznym elementem każdej skutecznej strategii marketingowej.

SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to proces dostosowywania Twojej strony internetowej tak, aby była ona jak najlepiej widoczna dla algorytmów wyszukiwarek i co za tym idzie, dla potencjalnych klientów. Ale dlaczego właściwie SEO jest takie ważne? Pozwól, że przybliżę Ci jego kluczowe aspekty i korzyści.

Czytaj więcej »
10 pytań z markeitngu

10 pytań, na które musisz odpowiedzieć!

Moje nazwisko zobowiązuje…  ja się uczę cały czas 😊😊😊.

Każde szkolenie, konsultacje z klientami czy realizowany audyt działań Digital Marketingowych w firmie, to zawsze nowe doświadczenia i nauka na konkretnych projektach, firmach, potrzebach i celach biznesowych.

To co daje wspólny mianownik, dla większości firm i organizacji, z którymi miałem przyjemność współpracować, to niestety brak elementarnej wiedzy o możliwościach jakie daje dziś marketing internetowy. W ten sposób widzę na liczbach jak marnowane są czasami ogromne budżety na nieskuteczne bo nieprzemyślane działania.

Czytaj więcej »
Wybory Samorzadowe - ksiazka ebook poradnik

Wybory samorządowe. Błędy w kampanii. Co kandydaci robią nie tak i przegrywają?” Nowy poradnik na wybory 2024!

Kampanie wyborcze to czas intensywnej rywalizacji o uwagę i zaufanie wyborców. W Polsce, z rozpoczęciem kolejnego sezonu wyborczego, tradycyjnie nasze miasteczka zalewają tony papieru i plastiku – ulotki, plakaty i banery. Jednak czas pokazuje, że te metody mogą już nie być tak skuteczne, jak kiedyś. Z drugiej strony, coraz więcej kandydatów stawia głównie na obecność w mediach społecznościowych, często ograniczając się wyłącznie do Facebooka. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć uwagę wyborców?

Czytaj więcej »
Jak i gdzie sprzedawać w internecie?

Jak i gdzie sprzedawać w internecie?

Ten artykuł postanowiłem napisać po doświadczeniach z rozmów podczas ostatnich szkoleń, warsztatów i konsultacji z Klientami. Niestety w większości firm i organizacji spotkam się z brakiem wiedzy na temat możliwości jakie daje dziś na progu roku 2024 Internet.
Dzisiaj firmy stoją przed wyzwaniem znalezienia najbardziej efektywnych sposobów dotarcia do swoich klientów i wyróżnienia się na tle konkurencji. Rozwój technologii i zmieniające się zachowania konsumentów wymagają od marketerów ciągłego dostosowywania strategii i eksplorowania nowych kanałów promocji.

Czytaj więcej »
konta Google - dostepy w firmie

Dostępy do narzędzi Google w firmie – Twoje zabezpieczenie „w razie czego”

Narzędzia Google stały się fundamentem efektywnego prowadzenia biznesu w Internecie. Niezależnie od tego, czy chodzi o analizę danych ruchu na stronie, optymalizację kampanii reklamowych, czy zarządzanie komunikacją z klientami, narzędzia Google są niezbędne dla każdej firmy pragnącej rozwijać swoją obecność online. Jednakże, współpraca z zewnętrznymi wykonawcami, freelancerami, a także wewnętrzna rotacja pracowników niesie za sobą wyzwania związane z zarządzaniem dostępami do tych narzędzi. Jak więc zabezpieczyć swoje dane i zapewnić ciągłość operacji w tak dynamicznym środowisku?

Czytaj więcej »

Na skróty: Kursy  |  Szkolenia  |  Książka  |  Doradztwo  |  Usługi  |  Blog  |  Kontakt

SukceswInternecie.pl Robert Duda | ul. Mickiewicza 10A/12, 47-400 Racibórz
NIP/VAT: PL6472223986 | REGON: 278029755 | Data powstania firmy: 01.04.2003
Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS): 2.24/00140/2023

Masz pytania? Zadzwoń (8.00 – 16.00): Tel:  507 957 579  lub 606 476 711  

email: info(at)sukceswinternecie.pl  |  Polityka prywatności  | Regulamin szkoleń  

Prawa autorskie 2024©SukceswInternecie Robert Duda. Wszelkie prawa zastrzeżone.