Last updated on 27 czerwca, 2022 at 01:45 pm
Czy szkolenie Google Analytics jest potrzebne twojej firmie?
Google Analytics to w pełni darmowe specjalistyczne narzędzie analityczne oferowane przez Google. Każdy z nas może założyć w nim konto, a następnie podpiąć specjalny kod śledzący pod swoją stronę internetową. W ten sposób zyskujemy wiedzę na temat zachowania użytkowników w jej obrębie. Okazuje się jednak, że czytanie posiadanych danych nie jest takie proste. Dlatego właśnie dobrym pomysłem jest szkolenie Google Analytics, które pozwala ci wykorzystać potencjał narzędzia do rozwijania twojej firmy.
Aby Google Analytics śledziło ruch na twojej witrynie, musisz umieścić w niej specjalny tag (używając w tym celu wtyczki wgrywającej lub Google Tag Managera). Możliwe jest również ręczne dopisanie kodu śledzącego, jeśli jesteś bardziej zaawansowanym administratorem. Pełny podgląd zachowania użytkowników zyskujesz niemal od razu. Szeroka gama posiadanych danych sprawia jednak, że łatwo będzie ci się pogubić. Oferowane przez specjalistów kursy Google Analytics sprawią, że bez trudu odnajdziesz się pomiędzy wszystkimi otrzymanymi liczbami.
Co oferuje Google Analytics?
Dane, do których dostęp oferuje Google Analytics, mogą być bardzo szczegółowe. Pierwszy segment to raporty w czasie rzeczywistym, dzięki którym uzyskujesz informacje o użytkownikach obecnych w danej chwili na twojej stronie internetowej. Możesz dowiedzieć się, skąd przyszli, gdzie się teraz znajdują i jakie treści czytają. To w większości sytuacji ciekawostka. Kursy Google Analytics skupiają się natomiast na analizie danych pochodzących z pozostałych segmentów.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy, który planuje długofalowe działania, bardzo ważny jest segment “Odbiorcy”. Może w nim bowiem odczytać informacje o ruchu, który odbywa się na jego stronie. Google Analytics podaje informacje o liczbie użytkowników i podsumowuje, jaka część z nich jest zupełnie nowa. Pojawiają się również dane o liczbie odsłon, średnim czasie trwania sesji i współczynniku odrzuceń. Możesz dowiedzieć się, do użytkowników jakiej płci docierasz, w jakim są wieku twoi odbiorcy i skąd pochodzą. Wszystkie dane demograficzne pozwalają ci stworzyć obraz twojego klienta. Kursy Google Analytics pośrednio przyczyniają się do tego, byś lepiej poznał osoby, które trafiają na twoją witrynę i przygotowywał więcej treści dopasowanych do ich potrzeb.
Raporty “Pozyskiwanie” to dane o źródłach ruchu naszej strony. Właśnie stamtąd możesz czerpać wiedzę o tym, czy podejmowane działania marketingowe są skuteczne. W segmencie “Zachowanie” natomiast dowiesz się, jak zachowują się użytkownicy, którzy trafili na twoją stronę. Kursy Google Analytics dają ci możliwość zrozumienia, dlaczego twoi klienci nie dokończyli zakupu. Nauczysz się również analizować ścieżki przemieszczania się po stronie internetowej i wykorzystywać posiadane dane na swoją korzyść.
Dla przedsiębiorcy najważniejszą zakładką z całą pewnością będą “Konwersje”. Właśnie tutaj bowiem zyskujesz informacje o tym, czy i jaki przychód generuje twoja witryna. Szkolenie Google Analytics pozwoli ci się jednak przekonać, że to nie jedyne, co możesz mierzyć za pomocą konwersji. Nauczysz się tworzyć cele i ustawiać ich wartość podczas konfiguracji.
Czy warto inwestować w szkolenie Google Analytics?
Google Analytics to inne i jednocześnie uzupełniające narzędzie dla Google Ads. Połączenie wiedzy o obu pozwala ci prowadzić świadome i skuteczne działania marketingowe w wyszukiwarce internetowej. Szkolenie Google Analytics z pewnością da ci sporo wiedzy , którą możesz umiejętnie przełożyć na dochody firmy. Nauczysz się także precyzować swoją grupę docelową i znacznie lepiej poznasz zachowania swoich klientów w witrynie. Wszystko to sprawi, że twoja firma będzie widoczna w sieci, a ty odniesiesz swój sukces w Internecie.
—————————————————————
Jeśli szukasz praktycznej wiedzy na temat Google Analytics oraz innych narzędzi marketingowych to polecam Tobie udział w kursie „125 lekcji o marketingu internetowym” gdzie w przystępny sposób, w wygodnej formie lekcji video, krok po kroku poznasz wszystkie pojęcia i przejdziesz przez ćwiczenia na najnowszym interface Google Analytics Uniwersal oraz Google Analytics 4 (GA4).
Spodobał Ci się ten artykuł? Poleć znajomym w social mediach!
Robert Duda | Sukces w Internecie
Sukces w Internecie to mój autorski projekt szkoleniowo doradczy. Tutaj dziele się wiedzą i ponad 20 letnim doświadczeniem z realizacji setek kampanii marketingowych realizowanych dla moich ponad 500 Klientów.
Zapraszam Cię do pogłębiania ze mną Twojej wiedzy i praktycznych umiejętności na tematy: #marketingInternetowy #digitalMarketing #SEO #GoogleAds #GoogleAnalytics #ReklamaInternetowa #StronaWWW #eCommerce
Ostatnie wpisy
Social Media
Rozpocznij naukę już dziś. Wybierz książkę, ebook, kurs lub szkolenie
-
Promocja!
EBOOK „SUKCES W INTERNECIE. Poradnik na start dla początkujących”. 2022. Część 1
46,66 złOriginal price was: 46,66 zł.12,17 złCurrent price is: 12,17 zł. + VAT Dodaj do koszyka -
Promocja!
KSIĄŻKA „SUKCES W INTERNECIE. Poradnik na start dla początkujących”. 2022. Część 1
65,71 złOriginal price was: 65,71 zł.38,07 złCurrent price is: 38,07 zł. + VAT Dodaj do koszyka
Zapisz się do mojego newslettera!
Dostaniesz na dobry start współpracy 10% rabatu na wszystkie moje produkty oferowane na Sukces w Internecie, a co tydzień dostaniesz info o nowym wpisie na blogu!
Zobacz pozostałe wpisy na blogu Sukces w Internecie
Jakie są korzyści z inwestycji w SEO?
Zrozumienie jakie korzyści przynosi inwestycja w SEO jest kluczowe dla każdego, kto chce skutecznie zaistnieć w internecie i przyciągnąć do swojej strony docelowych użytkowników. Jednym z najistotniejszych aspektów, dla których warto inwestować czas i zasoby w optymalizację dla wyszukiwarek, jest wzrost ruchu organicznego.
Ale co dokładnie oznacza ten wzrost i dlaczego jest tak ważny? Przeczytaj artykuł i poznaj pozostałe korzyści z wdrożenia SEO jak chociażby lepsza widoczności rozpoznawalność marki, wyższa konwersja oraz przewaga konkurencyjna, a nade wszystko zwiększenie sprzedaży i zysków w firmie.
Co to jest Google Ads?
Google Ads to platforma reklamowa Google, która pozwala firmom na tworzenie i wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google, na stronach internetowych, w aplikacjach oraz w serwisach Google, takich jak YouTube czy Google Maps.
W tym artykule przyjrzymy się temu, czym jest Google Ads, jak działa, jakie są jego główne cechy i korzyści płynące z jego wykorzystania.
Co to jest Marketing Internetowy?
Marketing internetowy w praktyce jest złożonym i wielowymiarowym procesem, który wymaga połączenia analizy danych, kreatywności i wykorzystania nowoczesnych technologii. Wszystko zależne jest oczywiście od skali biznesu, branży, produktu, usługi, rynku docelowego, klienta i konkurencji. Ważne jest także wdrożenie zagadnień związanych z marketingiem internetowym, z uwzględnieniem dotychczasowych działań Twojej konkurencji.
To jak silna i widoczna jest w Internecie Twoja konkurencja i co robią liderzy w Twojej branży, może bezpośrednio wpływać na to co i w jakim zakresie należy wdrożyć we własnej strategii marketingowej na 2024 i 2025 rok.
Kluczowymi elementami praktycznego wdrażania marketingu internetowego są:
Co to jest SEO i dlaczego to jest tak ważne w Twoim biznesie?
Obecnie zdecydowana większość z nas rozpoczyna proces pozyskiwania informacji o produktach i usługach od wyszukiwarki. W tym kontekście pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) stało się nieodłącznym elementem każdej skutecznej strategii marketingowej.
SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to proces dostosowywania Twojej strony internetowej tak, aby była ona jak najlepiej widoczna dla algorytmów wyszukiwarek i co za tym idzie, dla potencjalnych klientów. Ale dlaczego właściwie SEO jest takie ważne? Pozwól, że przybliżę Ci jego kluczowe aspekty i korzyści.
10 pytań, na które musisz odpowiedzieć!
Moje nazwisko zobowiązuje… ja się uczę cały czas 😊😊😊.
Każde szkolenie, konsultacje z klientami czy realizowany audyt działań Digital Marketingowych w firmie, to zawsze nowe doświadczenia i nauka na konkretnych projektach, firmach, potrzebach i celach biznesowych.
To co daje wspólny mianownik, dla większości firm i organizacji, z którymi miałem przyjemność współpracować, to niestety brak elementarnej wiedzy o możliwościach jakie daje dziś marketing internetowy. W ten sposób widzę na liczbach jak marnowane są czasami ogromne budżety na nieskuteczne bo nieprzemyślane działania.
Wybory samorządowe. Błędy w kampanii. Co kandydaci robią nie tak i przegrywają?” Nowy poradnik na wybory 2024!
Kampanie wyborcze to czas intensywnej rywalizacji o uwagę i zaufanie wyborców. W Polsce, z rozpoczęciem kolejnego sezonu wyborczego, tradycyjnie nasze miasteczka zalewają tony papieru i plastiku – ulotki, plakaty i banery. Jednak czas pokazuje, że te metody mogą już nie być tak skuteczne, jak kiedyś. Z drugiej strony, coraz więcej kandydatów stawia głównie na obecność w mediach społecznościowych, często ograniczając się wyłącznie do Facebooka. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć uwagę wyborców?
Na skróty: Kursy | Szkolenia | Książka | Doradztwo | Usługi | Blog | Kontakt
SukceswInternecie.pl Robert Duda | ul. Mickiewicza 10A/12, 47-400 Racibórz
NIP/VAT: PL6472223986 | REGON: 278029755 | Data powstania firmy: 01.04.2003
Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS): 2.24/00140/2023
Masz pytania? Zadzwoń (8.00 – 16.00): Tel: 507 957 579 lub 606 476 711
email: info(at)sukceswinternecie.pl | Polityka prywatności | Regulamin szkoleń
Prawa autorskie 2024©SukceswInternecie Robert Duda. Wszelkie prawa zastrzeżone.