Coś się już dzieje…
W większości firm zazwyczaj ktoś już robi lub zleca na zewnątrz SEO (działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych), ktoś prowadzi kampanie Google Ads, a czasami nawet firmy mają zainstalowane Google Analytics i ktoś ma dostęp 😊.
Co jest dla mnie zaskakujące, te strony i sklepy nawet czasami coś sprzedają, rozwijają się, ludzie się bogacą i wszystkie wydaje się być w porządku. Ale czy na pewno? Poniżej kilka pytań i kwestii, które zazwyczaj pojawiają się podczas moich spotkań z Klientami na szkoleniach i konsultacjach.
Fundamentalne pytania!
Może warto byłoby także w Twojej firmie zadać sobie te pytania i sprawdzić czy znasz na nie odpowiedzi?
- Czy masz zdefiniowaną konwersję na Twojej stronie lub sklepie internetowym – czy możesz ustalić jaki cel główny oraz inne mikro cele powinien zrealizować użytkownik na Twojej stronie abyś uznał, że to jest wartościowy Klient i dobrze wydane pieniądze na marketing?
- Czy masz opisanego swojego docelowego Klienta? Jego wiek, płeć, zainteresowania, opisany szerzej jego zamiar zakupowy i inne cechy do wykorzystania w targetowaniu reklam oraz dopasowaniu przekazu?
- Czy Twoja strona lub sklep jest zoptymalizowana pod SEO, w kontekście zaleceń Google i dostępnej powszechnie wiedzy na temat optymalizacji stron i sklepów internetowych aby była wysoko widoczna w wyszukiwarce Google?
- Czy korzystasz w ramach możliwości Google Ads z kampanii w wyszukiwarce Google + partnerów wyszukiwania, z kampanii w GDN (Google Display Network), z kampanii produktowych lub Performance MAX, z kampanii wykorzystującej takie opcje jak Gmail, Discovery i inne typu oraz warianty?
- Czy tagujesz linki, które publikujesz w mediach społecznościowych ,w artykułach zewnętrznych, w publikacjach, w plikach PDF i innych miejscach?
- Czy Ty lub/i Twoi współpracownicy przechodzili ostatnio na telefonie, tablecie i komputerze przez proces zakupowy lub przez ścieżkę, która ma wygenerować dla Ciebie konwersje, aby wyłapać ewentualne błędy i trudności?
- Czy masz podłączony do swojej strony lub/i sklepu internetowego oraz poprawnie skonfigurowany Google Analytics i masz do niego dostęp oraz generujesz cyklicznie raporty?
- Czy masz uruchomione Google Search Console i sprawdzasz dostępne tam raporty i informacje dotyczące Twojej domeny, aby poprawić widoczność i klikalność?
- Czy uruchomiłeś i zoptymalizowałeś wizytówkę firmową na Google Maps (Google Moja firma), aby docierać do klientów szukających lokalnie?
- Czy zaplanowałeś uruchomienie firmowego kanału na YouTube i zakolejkowałeś filmy do wrzucenia dla Twoich potencjalnych Klientów?
Czy to jest dobry moment na zmiany?
Pytań jest oczywiście dużo więcej. Ale nauczyłem się, że w większości przypadków już te 10 pytań pozwala firmom dużo lepiej przygotować swoje działania marketingowe oparte o możliwości narzędzi i kanałów Google, YouTube. To pierwszy krok do tego aby lepiej inwestować budżety marketingowe, a na docelowo osiągać większe przychody i zyski!
Uważam, że nigdy nie jest za późno na analizę , naukę na popełnianych dotychczas błędach i wprowadzenie zmian. Trzymam kciuki za Twój Sukces w Internecie!
#marketinginternetowy #gdziesprzedawacwinternecie #sprzedazinternetowa #digitalmarketing #MarketingInternetowy #SprzedazwSieci #sprzedazprzezinternet #sprzedazinternetowa2024 #SukceswInternecie #RobertDuda #marketingowyWeekend