10 pytań, na które musisz odpowiedzieć!

10 pytań z markeitngu
Moje nazwisko zobowiązuje…  ja się uczę cały czas 😊😊😊. Każde szkolenie, konsultacje z klientami czy realizowany audyt działań Digital Marketingowych w firmie, to zawsze nowe doświadczenia i nauka na konkretnych projektach, firmach, potrzebach i celach biznesowych. To co daje wspólny mianownik, dla większości firm i organizacji, z którymi miałem przyjemność współpracować, to niestety brak elementarnej wiedzy o możliwościach jakie daje dziś marketing internetowy. W ten sposób widzę na liczbach jak marnowane są czasami ogromne budżety na nieskuteczne bo nieprzemyślane działania.

Zawartość artykułu

Coś się już dzieje…

W większości firm zazwyczaj ktoś już robi lub zleca na zewnątrz SEO (działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych), ktoś prowadzi kampanie Google Ads, a czasami nawet firmy mają zainstalowane Google Analytics i ktoś ma dostęp 😊.

Co jest dla mnie zaskakujące, te strony i sklepy nawet czasami coś sprzedają, rozwijają się, ludzie się bogacą i wszystkie wydaje się być w porządku. Ale czy na pewno? Poniżej kilka pytań i kwestii, które zazwyczaj pojawiają się podczas moich spotkań z Klientami na szkoleniach i konsultacjach.

Fundamentalne pytania!

Może warto byłoby także w Twojej firmie zadać sobie te pytania i sprawdzić czy znasz na nie odpowiedzi?

  1. Czy masz zdefiniowaną konwersję na Twojej stronie lub sklepie internetowym – czy możesz ustalić jaki cel główny oraz inne mikro cele powinien zrealizować użytkownik na Twojej stronie abyś uznał, że to jest wartościowy Klient i dobrze wydane pieniądze na marketing?
  2. Czy masz opisanego swojego docelowego Klienta? Jego wiek, płeć, zainteresowania, opisany szerzej jego zamiar zakupowy i inne cechy do wykorzystania w targetowaniu reklam oraz dopasowaniu przekazu?
  3. Czy Twoja strona lub sklep jest zoptymalizowana pod SEO, w kontekście zaleceń Google i dostępnej powszechnie wiedzy na temat optymalizacji stron i sklepów internetowych aby była wysoko widoczna w wyszukiwarce Google?
  4. Czy korzystasz w ramach możliwości Google Ads z kampanii w wyszukiwarce Google + partnerów wyszukiwania, z kampanii w GDN (Google Display Network), z kampanii produktowych lub Performance MAX, z kampanii wykorzystującej takie opcje jak Gmail, Discovery i inne typu oraz warianty?
  5. Czy tagujesz linki, które publikujesz w mediach społecznościowych ,w artykułach zewnętrznych, w publikacjach, w plikach PDF i innych miejscach?
  6. Czy Ty lub/i Twoi współpracownicy przechodzili ostatnio na telefonie, tablecie i komputerze przez proces zakupowy lub przez ścieżkę, która ma wygenerować dla Ciebie konwersje, aby wyłapać ewentualne błędy i trudności?
  7. Czy masz podłączony do swojej strony lub/i sklepu internetowego oraz poprawnie skonfigurowany Google Analytics i masz do niego dostęp oraz generujesz cyklicznie raporty?
  8. Czy masz uruchomione Google Search Console i sprawdzasz dostępne tam raporty i informacje dotyczące Twojej domeny, aby poprawić widoczność i klikalność?
  9. Czy uruchomiłeś i zoptymalizowałeś wizytówkę firmową na Google Maps (Google Moja firma), aby docierać do klientów szukających lokalnie?
  10. Czy zaplanowałeś uruchomienie firmowego kanału na YouTube i zakolejkowałeś filmy do wrzucenia dla Twoich potencjalnych Klientów?

Czy to jest dobry moment na zmiany?

Pytań jest oczywiście dużo więcej. Ale nauczyłem się, że w większości przypadków już te 10 pytań pozwala firmom dużo lepiej przygotować swoje działania marketingowe oparte o możliwości narzędzi i kanałów Google, YouTube. To pierwszy krok do tego aby lepiej inwestować budżety marketingowe, a na docelowo osiągać większe przychody i zyski!

Uważam, że nigdy nie jest za późno na analizę , naukę na popełnianych dotychczas błędach i wprowadzenie zmian. Trzymam kciuki za Twój Sukces w Internecie!

#marketinginternetowy #gdziesprzedawacwinternecie #sprzedazinternetowa #digitalmarketing #MarketingInternetowy #SprzedazwSieci #sprzedazprzezinternet #sprzedazinternetowa2024 #SukceswInternecie #RobertDuda #marketingowyWeekend


Udostępnij

Picture of Autor | Robert Duda

Autor | Robert Duda

- Certyfikowany specjalista Google, który zrealizował skuteczne kampanie dla Klientów na kwotę ponad 40 000 000 zł
- Założyciel agencji SukceswInternecie.pl (wcześniej Spozycjonowani.pl) działającej na rynku od 2003 roku i specjalizującej się w realizacji kampanii Google Ads oraz działaniach SEO dla Klientów z całej Polski,
- Ma wieloletnie doświadczenie dydaktyczne – jako doradca, szkoleniowiec i wykładowca na studiach wyższych w przedmiotach związanych z marketingiem internetowym, a szczególnie Google Ads, Google Analytics i SEO – przeszkolił ponad 5000 osób
- Absolwent Szkoły Trenerów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
- Twórca autorskich kursów oraz książek poradników o marketingu internetowym w ramach projektu Sukces w Internecie
- Przygotował dedykowane programy szkoleń i kursów skierowane szczególnie do osób początkujących i planujących uruchomienie swojego biznesu w Internecie
- Praktyk – stale obsługujący kampanie sprzedażowe i usługi SEO dla kilkunastu kluczowych Klientów agencji, bazując na najbardziej aktualnych oraz skutecznych narzędziach i metodach promocji w oparciu o narzędzia Google oraz media społecznościowe

Na skróty: Kursy  |  Szkolenia  |  Książka  |  Doradztwo  |  Usługi  |  Blog  |  Kontakt

SukceswInternecie.pl Robert Duda | ul. Mickiewicza 10A/12, 47-400 Racibórz
NIP/VAT: PL6472223986 | REGON: 278029755 | Data powstania firmy: 01.04.2003
Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS): 2.24/00140/2023

Masz pytania? Zadzwoń (8.00 – 16.00): Tel:  507 957 579  lub 606 476 711  

email: info(at)sukceswinternecie.pl  |  Polityka prywatności  | Regulamin szkoleń  

Prawa autorskie 2024©SukceswInternecie Robert Duda. Wszelkie prawa zastrzeżone.