Ulotki – relikt przeszłości?
Wydaje się, że ulotki i plakaty tracą na znaczeniu. W dobie cyfrowej komunikacji, informacje z ulotki rzadko kiedy są kontynuowane na stronach internetowych kandydatów, co powoduje, że potencjalny wyborca nie może łatwo pogłębić swojej wiedzy na temat kandydata. To duża strata, zwłaszcza że dziś wyborcy szukają informacji online.
Facebook nie wystarczy
Kandydaci, którzy ograniczają swoje działania wyborcze tylko do Facebooka, nie docierają do szerokiej grupy odbiorców. Media społecznościowe są ważne, ale różne grupy wyborców korzystają z różnych platform i nie wszyscy są aktywni na Facebooku. Tym samym, ograniczając się do jednej platformy, kandydaci tracą szansę na dotarcie do potencjalnych wyborców.
Potęga narzędzi Google i YouTube
To, co często umyka uwadze kandydatów, to ogromny potencjał narzędzi oferowanych przez Google oraz YouTube. Sieć reklamowa Google (Google Display Network – GDN) umożliwia wyświetlanie reklam wyborczych na lokalnych i ogólnopolskich portalach internetowych, celując tylko w użytkowników z danego okręgu wyborczego. Jest to możliwość, która może znacznie zwiększyć zasięg kampanii.
Strona internetowa – klucz do sukcesu
Niezależnie od wybranej metody promocji, każdy kandydat powinien mieć dobrze przygotowaną stronę internetową. To tutaj wyborcy powinni trafić po kliknięciu w reklamę w Google czy na YouTube, lub po zeskanowaniu QR kodu z plakatu. Niestety, wielu kandydatów zapomina o tym aspekcie, tracąc szansę na zbudowanie solidnej relacji z wyborcami.
Mieszanka idealna
Idealna kampania wyborcza to taka, która łączy różne kanały dotarcia: media społecznościowe, reklamy w Google i na YouTube, a także, w mniejszym stopniu, materiały drukowane. Takie podejście pozwala na dotarcie do szerokiego spektrum wyborców i maksymalizację szans na sukces.
Niewiedza i przeświadczenie o własnej nieomylności są często spotykane wśród kandydatów. Jednak ostatnie wybory parlamentarne pokazały, że ci, którzy zrozumieli potencjał narzędzi cyfrowych i zainwestowali w nie odpowiednie środki, odnieśli sukces.
Stawianie na kampanię zintegrowaną, wykorzystującą wszystkie dostępne kanały, jest kluczem do skutecznej komunikacji z wyborcami. To ważna lekcja dla wszystkich startujących w wyborach, niezależnie od szczebla.
Pobierz książkę -swój egzemplarz PDF już teraz!
Na bazie moich wieloletnich doświadczeń i pracy w wielu sztabach wyborczych na różnych szczeblach postanowiłem napisać krótki poradnik. Zachęcam wszystkich startujących w najbliższych wyborach, członków sztabów, sympatyków do lektury, która pozwoli szerzej spojrzeć na najbliższą kampanie i mocno wierzę że pomoże w zdobyciu wymarzonego mandatu!
Książka w formie ebooka PDF jest już dostępna na mojej stronie internetowej: https://sukceswinternecie.pl/wybory-samorzadowe-2024-ksiazka/
a w najbliższych dniach znajdziecie ją także w większości księgarni internetowych.
Polecam i czekam na Wasze komentarze!
#WyborySamorządowe #WyborySamorządowe2024 #Wybory2024 #digitalMarketing #marketingowyWeekend #sukceswInternecie #RobertDuda