1️⃣ On-Page SEO: Optymalizacja Strony
On-Page SEO to wszystko, co możesz zrobić bezpośrednio na swojej stronie, aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Obejmuje to:
➡ Treść:
Unikatowe i wartościowe treści są fundamentem sukcesu w SEO. Google ceni strony, które dostarczają wartość użytkownikowi. Staraj się możliwie szeroko opisać dany temat, z wykorzystaniem także wbudowanych zdjęć, filmów, schematów itd.
➡ Meta Tagi:
Tytuły i opisy stron są jednymi z pierwszych rzeczy, na które zwraca uwagę Google. Dobre meta tagi mogą znacząco wpłynąć na CTR (Click Through Rate). Pamiętaj aby w tych elementach znalazło się słowo kluczowe/fraza, którą wybrałeś dla danej podstrony w serwisie internetowym
➡ Struktura URL: Upewnij się, że Twoje URL są czytelne i zawierają słowa kluczowe.
❓ Jak Zastosować On-Page SEO?
✔ Ustal listę słów kluczowych i umieść je w odpowiednich miejscach na stronie.
✔ Optymalizuj meta tagi i strukturę URL dla każdej podstrony.
✔ Zastosuj tagi nagłówkowe (H1, H2, H3…) dla lepszej struktury treści.
Jeśli masz stronę lub sklep na #Wordpress , #Woocommerce to polecam wtyczkę YoastSEO, która pozwoli Ci łatwo ogarnąć powyższe kwestie.
2️⃣ Off-Page SEO: Budowanie Autorytetu dla Twojej domeny/serwisu internetowego.
Off-Page SEO odnosi się do działań poza Twoją stroną, które wpływają na jej ranking w wyszukiwarce. To głównie:
➡ Link Building: Zaplanuj pozyskiwanie wartościowych linków z zewnętrznych stron, które to linki mogą znacząco podnieść autorytet Twojej domeny. Umieszczaj je w różnych treściach np. artykułach, forach, katalogach stron i firm
➡ Social Media: Aktywność na mediach społecznościowych również jest brana pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek – zatem warto także na LinkedIn, Facebooku, Instagramie, TikToku, Twitterze umieszczać linki do Twojej strony czy sklepu internetowego.
➡ Opinie i Recenzje: Pamiętaj, że pozytywne opinie i recenzje zwiększają zaufanie do Twojej marki i mogą wpłynąć na rankingi (tutaj warto doczytać o ostatnich zmianach w prawie w ostatnim czasie, w kontekście produkcji „nieprawdziwych” opinii…).
❓ Jak Zastosować Off-Page SEO?
✔ Stwórz strategię link buildingu, która obejmuje zdobywanie linków od autorytatywnych źródeł. Krótko mówiąc zaplanuj gdzie i kiedy chce publikować określone treści z umieszczonym w treści linkiem do Twojej strony lub sklepu internetowego
✔ Bądź aktywny w mediach społecznościowych i zachęcaj do udostępniania Twoich treści. To bywa trudne, ale konsekwentne działania wcześniej czy później przyniosą efekty, także w kontekście SEO (a coś o tym wiem, walcząc m.in. tym wpisem o Twoją uwagę i zaangażowanie :))
✔ Zbieraj i monitoruj opinie o Twojej firmie w różnych serwisach internetowych. Jest wiele narzędzi do tego. Jeśli masz budżet możesz skorzystać chociażby z Brand24 , a jeśli szukasz zupełnie darmowego narzędzia to wystarczy uruchomić w Google alert, gdzie na maila będą Ci przychodziły powiadomienia dotyczące ustawionego przez Ciebie słowa lub frazy.
On-Page SEO vs Off-Page SEO – Podsumowanie
Zarówno On-Page, jak i Off-Page SEO są ważnymi elementami skutecznej strategii optymalizacji dla wyszukiwarek. Zaniedbanie któregokolwiek z nich może prowadzić do niekompletnego wykorzystania potencjału SEO. Z tego powodu, najskuteczniejsze są działania, które uwzględniają oba te elementy w przemyślany sposób. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO, warto zainwestować w obie te sfery, aby osiągnąć najlepsze możliwe wyniki.
Pamiętaj jednak, co wynika z mojego doświadczenia z setkami różnych firm – moich Klientów oraz uczestników moich kursów i szkoleń, że najważniejsze na starcie są działania On-Page SEO. Zadbaj najpierw o jakość i wartość Twojej strony, a w kolejnym kroku zacznij inwestować (w coraz droższe niestety) działania Off-Page SEO.
Jeśli uważasz, że ta treść jest wartościowa proszę Cię o łapkę w górę, komentarz lub udostępnienie – aby także do Twoich znajomych dotarła ta treść.
Jeżeli szukasz informacji, inspiracji oraz szczegółowej i praktycznej wiedzy na ten temat to zapraszam Cię na moją stronę: https://sukceswinternecie.pl/, gdzie na blogu znajdziesz więcej porad i informacji, a na stronie kompleksową ofertę w postaci książki, ebooka, kursu online i oferty dedykowanych szkoleń – aby na finale wyeliminować Twoje dotychczasowe błędy, poprawić jakość marketingu internetowego i zwiększać sprzedaż przez sklep lub stronę internetową.
SEO #OnPageSEO #OffPageSEO #Optymalizacjastron #PozycjonowanieStron #Linkbuilding #ContentMarketing
Jeśli szukasz kompleksowych informacji na temat procesów SEO czyli pozycjonowania i optymalizacji stron oraz sklepów internetowych, w tym wykorzystanie firmowego bloga w tych działaniach to zapraszam do skorzystania wartościowych materiałów, które dla Ciebie przygotowałem: