Optymalizacja SEO dla obrazów. Wszystko, co musisz wiedzieć.

optymalizacja SEO obrazow
Dziś obrazy mają ogromne znaczenie. Kluczowe staje się zrozumienie, jak optymalizacja SEO dla obrazów może wzmocnić widoczność Twojej strony internetowej i ilość oraz jakość ruchu na stronie lub w sklepie. Mój artykuł to baza wiedzy na temat optymalizacji obrazów. Zobacz sprawdzone wskazówki, które pomogą zwiększyć ruch na Twojej stronie i poprawić jej pozycje w wyszukiwarkach. Dowiedz się, jak proste zmiany w nazwach plików, typach i rozmiarach obrazów oraz kilka dodatkowych rekomendacji - mogą mieć ogromny wpływ na Twoją strategię SEO. Zapraszam do lektury!

Zawartość artykułu

W dziedzinie optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO) często skupiamy się na najbardziej oczywistych aspektach: tytułach, słowach kluczowych, szybkości ładowania, użyteczności czy treściach tekstowych. Do zawartości naszej strony należą również obrazy, grafiki, zdjęcia.


Dzięki obrazom odpowiednio dostosowanym do wyszukiwania obrazów w wyszukiwarkach (szczególnie Google), uzyskujemy przewagę: stajemy się bardziej widoczni, generujemy większy ruch poprzez nasze obrazy i grafiki w wyszukiwarce obrazów oraz poprawiamy czas ładowania przez optymalizację rozmiaru obrazów.


„SEO dla obrazów” to istotny aspekt, aby jeszcze bardziej wzmocnić naszą optymalizację SEO dla wyszukiwarek. Poniżej znajdziesz 12 wskazówek – praktycznych porad, jak szybko i skutecznie dostosować obrazy do wyszukiwania obrazów.

Nazwa pliku

To tutaj zaczyna się wszystko. Dobra nazwa pliku jest niezbędna dla wysokiej pozycji w wyszukiwarce obrazów. Powinna krótko i zwięźle opisywać zawartość obrazu, aby był on wyświetlany w wyszukiwarce obrazów dla odpowiednich słów kluczowych. Tylko obrazy odpowiadające zapytaniu będą klikane.

Rozmiar pliku

Chcemy zachować jak najlepszą jakość obrazu przy jak najmniejszym rozmiarze pliku. Obrazy o mniejszym rozmiarze w megabajtach przyspieszają proces indeksowania naszej strony. Dostosowujemy jakość naszych obrazów do ich zastosowania: zdjęcie pracownika zwykle będzie mniejsze, natomiast zdjęcia produktów często są wyposażone w funkcję zoomu, aby użytkownicy mogli przyjrzeć się im bliżej.

Typ pliku

W razie wątpliwości zawsze korzystamy z formatu .jpg. JPG oferuje dobrą jakość obrazu przy stosunkowo małym rozmiarze pliku. Gdy potrzebujemy pracy bezstratnej, używamy plików .png: oferują one pełen zakres informacji obrazu bez dodatkowej kompresji (jak w JPG), ale ich rozmiar w megabajtach jest znacznie większy. PNG używamy tylko wtedy, gdy jest to konieczne (na przykład gdy chcemy przedstawić osobę na przezroczystym tle).

Rozmiar obrazu

Nie mylić z rozmiarem pliku. Dobry rozmiar obrazu na naszej stronie to 300 pikseli na dłuższym boku. Mniejsze obrazy, takie jak miniatury, mają trudności z uzyskaniem dobrych pozycji w wyszukiwarce obrazów Google. Nie ma ogólnej górnej granicy rozmiaru, ale zwiększająca się liczba pikseli nieuchronnie zwiększa rozmiar pliku.

Format obrazu

W przypadku formatu obrazu, sprawa jest prosta. Obrazy w formacie poziomym są częściej klikane, ponieważ zajmują więcej miejsca w wyszukiwarce obrazów / są większe. Obrazy w formacie 3:2, 16:10 lub 4:3 są zdecydowanie bardziej korzystne.

Źródło obrazu

Przy optymalizacji naszych obrazów ważna jest ścieżka pliku. Robot Google preferuje logiczną strukturę naszej strony na poziomie folderów. Aby przyspieszyć indeksowanie plików obrazowych, wszystkie adresy URL obrazów z danej domeny można wpisać do oddzielnej mapy witryny XML i przesłać w narzędziach dla webmasterów.

Atrybut Alt:

Gdy obraz na naszej stronie z jakiegoś powodu nie może być wyświetlony, wkracza atrybut Alt: pokazuje tekst tam, gdzie powinien pojawić się obraz. Atrybut Alt powinien, podobnie jak nazwa pliku, opisywać zawartość obrazu. Zaleca się włączenie naszego głównego słowa kluczowego.

Tag Title

Gdy użytkownik najedzie myszką na nasz obraz, po krótkim czasie pojawi się małe okienko tekstowe. Wyświetla ono zawartość tagu Title. Tutaj możemy dodać dodatkowe informacje do obrazu. Tutaj również możemy włączyć nasze główne słowo kluczowe, ale uważajmy, aby nie zostać zaklasyfikowanym przez Google jako „nadużywający słów kluczowych”.

Otaczająca treść

Treści otaczające nasze obrazy są dla Google bardzo ważne przy ocenie. W tych fragmentach tekstowych szczególnie zwracamy uwagę na użycie słów kluczowych pasujących do obrazu. Odwracając sytuację, wykorzystujemy obrazy, które są pomocne dla tekstu, i które w swoich metadanych zawierają słowa kluczowe pasujące do tekstu. Nie zapominamy o możliwości dodania podpisów do naszych obrazów, aby podać dodatkowe dane. Sposobem na połączenie tekstu i obrazów pod względem ich relewancji może być umieszczenie ich obu w naszym kodzie źródłowym w 'div’.

Wielokrotne używanie obrazów

Jeśli używamy obrazów z tego samego źródła na naszym serwerze wielokrotnie, crawler łatwiej je znajdzie. Ponadto wielokrotne użycie obrazu sugeruje wyszukiwarce, że nasz obraz jest ważniejszy i powinien być lepiej pozycjonowany w wyszukiwarce obrazów. Uwaga: Wielokrotne używanie obrazów nie jest traktowane jako duplikat treści.

Wewnętrzne linkowanie

 Im bardziej logiczna i przyjazna dla użytkownika jest wewnętrzna struktura linkowania wokół naszych obrazów, tym szybciej robot wyszukiwarki je znajdzie. Aby dalej przyspieszyć ten proces, możemy umieścić miniatury z linkami do naszych nowych obrazów na naszej stronie głównej: Google zawsze najpierw przeszukuje stronę główną dokumentu sieciowego. Dzięki temu możemy uzyskać prostą i sensowną przewagę.

Zrzuty ekranów

Wrzucając zrzuty ekranu na naszej stronie, musimy upewnić się, że są one odpowiednio wysokiej rozdzielczości – unikamy więc skalowania zrzutów ekranu w górę. Ponadto pokazujemy na nich tylko to, co jest istotne dla naszej tematyki, naszego artykułu. Nieistotne elementy rozmywamy później za pomocą wybranego programu graficznego.

Podsumowując.

Kluczem do skutecznej optymalizacji SEO dla obrazów jest skupienie się na kilku kluczowych aspektach, które mają znaczący wpływ na widoczność i pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarkach. Ważne jest, aby wybierać odpowiednie nazwy plików, które są zwięzłe i odzwierciedlają zawartość obrazu, a także dobierać właściwy typ i rozmiar pliku, by zapewnić równowagę między jakością a szybkością ładowania.

Format obrazu i jego rozmiary powinny być dostosowane do wymagań wyszukiwarki oraz potrzeb użytkowników. Dodatkowo, należy zwrócić uwagę na właściwe użycie meta-danych, takich jak atrybuty Alt i Title, które pomagają w lepszym indeksowaniu obrazów i ułatwiają ich znalezienie przez wyszukiwarki. Optymalizacja wewnętrznego linkowania i wielokrotne wykorzystanie obrazów zwiększają ich znaczenie i widoczność.

Na koniec, ważne jest, aby zapewnić, że wszelkie grafiki, zrzuty ekranu i elementy wizualne są wysokiej jakości, czytelne i odpowiednie dla kontekstu, w jakim są używane. Przestrzeganie tych zasad pozwoli na lepsze wykorzystanie obrazów jako narzędzia do poprawy pozycji SEO naszej strony internetowej.

SEO #ALT #GrafikiSEO #Optymalizacjastron #PozycjonowanieStron #ObrazySEO #OptymalizacjaObrazow

Jeśli szukasz kompleksowych informacji na temat procesów SEO czyli pozycjonowania i optymalizacji stron oraz sklepów internetowych, w tym wykorzystanie firmowego bloga w tych działaniach to zapraszam do skorzystania wartościowych materiałów, które dla Ciebie przygotowałem:

Udostępnij

Picture of Autor | Robert Duda

Autor | Robert Duda

- Certyfikowany specjalista Google, który zrealizował skuteczne kampanie dla Klientów na kwotę ponad 40 000 000 zł
- Założyciel agencji SukceswInternecie.pl (wcześniej Spozycjonowani.pl) działającej na rynku od 2003 roku i specjalizującej się w realizacji kampanii Google Ads oraz działaniach SEO dla Klientów z całej Polski,
- Ma wieloletnie doświadczenie dydaktyczne – jako doradca, szkoleniowiec i wykładowca na studiach wyższych w przedmiotach związanych z marketingiem internetowym, a szczególnie Google Ads, Google Analytics i SEO – przeszkolił ponad 5000 osób
- Absolwent Szkoły Trenerów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
- Twórca autorskich kursów oraz książek poradników o marketingu internetowym w ramach projektu Sukces w Internecie
- Przygotował dedykowane programy szkoleń i kursów skierowane szczególnie do osób początkujących i planujących uruchomienie swojego biznesu w Internecie
- Praktyk – stale obsługujący kampanie sprzedażowe i usługi SEO dla kilkunastu kluczowych Klientów agencji, bazując na najbardziej aktualnych oraz skutecznych narzędziach i metodach promocji w oparciu o narzędzia Google oraz media społecznościowe

Na skróty: Kursy  |  Szkolenia  |  Książka  |  Doradztwo  |  Usługi  |  Blog  |  Kontakt

SukceswInternecie.pl Robert Duda | ul. Mickiewicza 10A/12, 47-400 Racibórz
NIP/VAT: PL6472223986 | REGON: 278029755 | Data powstania firmy: 01.04.2003
Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS): 2.24/00140/2023

Masz pytania? Zadzwoń (8.00 – 16.00): Tel:  507 957 579  lub 606 476 711  

email: info(at)sukceswinternecie.pl  |  Polityka prywatności  | Regulamin szkoleń  

Prawa autorskie 2024©SukceswInternecie Robert Duda. Wszelkie prawa zastrzeżone.