1. Dobór słów kluczowych.
✅ FAKTY.
Słowa kluczowe są jednym z najważniejszych elementów reklam Google Ads w wyszukiwarce. Wybierając odpowiednie słowa kluczowe, możemy skierować naszą reklamę do odpowiedniej grupy docelowej. Google Keyword Planner może pomóc w znalezieniu najbardziej efektywnych słów kluczowych.
⛔ MIT.
Warto reklamować się na słowa, frazy kluczowe które do tej pory „na wyczucie” stosowaliśmy w materiałach reklamowych, na stronie czy w sklepie internetowym, bo przecież my jesteśmy jako sprzedawcy usług czy produktów ekspertami, wiemy najlepiej i nie ma konieczności weryfikacji tej wiedzy!
📈 REKOMENDACJA.
Z moich doświadczeń wynika, że niestety większość słów kluczowych/fraz, które wykorzystywane są w kampaniach w Google Ads w wyszukiwarce, mają mały lub (co także często się zdarza!) zerowy potencjał.
Koniecznie wykorzystaj przy uruchamianiu nowej kampanii lub optymalizacji już działającej „Planer słow kluczowych” (dostępny w panelu Google Ads) do sprawdzenia potencjału słów/fraz, na które chcesz reklamować swoje produkty lub usługi.
Na co tutaj warto zwrócić uwagę:
📌 średnia miesięczna liczba wyszukiwań, która pokazuje potencjał frazy i jej kaloryczność na tle pozostałych/podobnych
📌zmiana przez 3 miesiące, aby mieć wiedzę o trendzie kwartalnym w wyszukiwarce dla tego hasła
📌zmiana rok do roku, dla sprawdzenia czy dane hasło ma potencjał wzrostowy czy jest coraz rzadziej wpisywana przez użytkowników wyszukiwarki Google
📌Konkurencja, pokazująca ogólnie poziom (1z3) trudności w wygrywaniu aukcji reklamowej
📌Stawki za górę strony dolny oraz górny zakres, pokazuje na jakie koszty musimy się przygotować aby pozyskać Klienta przez obecność naszej reklamie na pierwszej stronie wyszukiwań lub na najwyższy „biorących” pozycjach
⚠ Warto pamiętać o skorzystaniu z tego narzędzia za każdym razem kiedy planujemy kampanie płatne Google Ads, ale także świetnie to działa do planowania i realizacji działań w zakresie SEO (Pozycjonowanie i optymalizacja stron), gdzie także potencjał, popularność i trend dla danej frazy powinien być dla nas jednym z fundamentów strategii SEO .
2. Nagłówki w reklamach Google Ads.
✅ FAKTY.
Nagłówek jest pierwszym, co użytkownik zauważy w naszej reklamie. Powinien być zwięzły, atrakcyjny i zawierać kluczowe słowo, które przyciągnie uwagę odbiorcy i skłoni go do kliknięcia w reklamę.
Dobrze dopasowany nagłówek to także wyższy parametr „trafność reklamy”, a co za tym idzie wpływa na wynik jakości oraz ranking reklamy!
⛔ MITY.
Wszystko jedno, w którym nagłówku wpiszę słowo kluczowe/frazę (w jedno z 15 pól na nagłówki w reklamie tekstowej) – działa to rotacyjne i jest dobrze zautomatyzowane. A jeśli mam w jednej grupie reklam kilkanaście słów to wszystkie lub część z nich wpisuje w kolejne nagłówki lub teksty reklamowe i na pewno będzie dobrze, a reklama będzie skuteczna.
📈 REKOMENDACJA.
📌 Podziel kampanie tak aby w ramach jednej grupy reklam była jedna fraza lub 2-3 bardzo podobne zbliżone frazy/słowa kluczowe.
📌 W polu nagłówek wpisz słowo kluczowe/frazę, najlepiej z wykorzystaniem funkcji „Wstawianie słowa kluczowego” (naciśnij na klawiaturze shift + kwadratowy nawias, koło litery P na klawiaturze)
📌 Przypnij pineską nagłówek nr 1 aby zawsze wyświetlał się na pierwszej pozycji (pineska jest widoczna jak klikniesz na polu nagłówka po prawej stronie, jak na grafice poniżej)
⚠ Takie przygotowanie nagłówka nr 1 pozwoli znacznie podnieść skuteczność Twojej reklamy, ponieważ Klient zawsze otrzyma na ekranie wyszukiwania to hasło, które wpisuje.
Google także wysoko oceni Twoją reklamę bo w takim ustawieniu parametr trafność reklamy będzie wysoki.
Wymaga to trochę więcej pracy przy poszatkowaniu na grupy reklam, a dalej odpowiednie ustawienie nagłówka, ale naprawdę warto. Takie reklamy mają często o kilka, a nawet kilkanaście % wyższy CTR, a to już jeden krok do konwersji!
3. Rozszerzenia / zasoby w Google Ads
✅ FAKTY.
Google Ads oferuje różne rozszerzenia/zasoby reklam, takie jak rozszerzenia linków do stron, rozszerzenia lokalizacji, czy rozszerzenia ceny, promocji, nazwy firmy, logo firmy, objaśnień itd., które pozwalają dodać dodatkowe informacje do reklamy, zwiększając jej efektywność.
⛔ MITY.
Wystarczy, że przygotuje reklamy składające się z nagłówków oraz tekstów reklamowych, a i tak ludzie będą klikać w moją reklamę. Wykorzystanie dodatkowych elementów to tylko niepotrzebna praca, które nie ma na nic wpływu.
📈 REKOMENDACJA.
📌 Wykorzystaj przy tworzeniu kampanii jak najwięcej rozszerzeń reklam (znajdują się w panelu Google Ads w zakładce Reklamy i komponenty > Zasoby).
📌 Rozszerzenie linków do podstron pozwala już na etapie reklamy w wyszukiwarce przekierować potencjalnego Klienta do kategorii, podkategorii lub innych produktów/usług, co znacznie poprawia użyteczność Twojej reklamy. Reklamy z w pełni uzupełnionymi polami linków do podstron, kiedy wyświetlą się na 1 pozycji zajmują często prawie 2/3 ekranu laptopa lub telefonu
📌 Rozszerzenia cen i promocji pozwala Tobie w reklamie powiadomić Klienta o konkretnych produktach z informacją o cenie, dzięki czemu droga do konwersji jest zazwyczaj krótsza. Promocja działa na większość z nas, więc warto już w wyszukiwarce dać informacje jaki rabat procentowy lub kwotowy oferujesz – to powoduje, że reklamy mają dużo większą klikalność (CTR)
📌 Nazwa firmy, logo firmy oraz zdjęcia/pliki graficzne dodane w Google Ads powodują, że reklamy wyglądają profesjonalnej, atrakcyjniej i także są częściej klikane
📌 Rozszerzenie Telefon dają możliwość bezpośredniego połączenia z poziomu reklamy w wyszukiwarce i złapania kontaktu sprzedażowego z Klientem (tutaj tylko pamiętaj koniecznie o harmonogramie wyświetlenia tego rozszerzenia!)
📌 Objaśnienie oraz rozszerzenie informacji to dodatkowe liniki tekstu w reklamie, które dają dodatkową wartość opisującą Twoją firmę lub produkty/usługi
⚠ Jeżeli zależy Ci na poprawie skuteczności Twoich reklam Google Ads w wyszukiwarce koniecznie na etapie tworzenia / optymalizacji pamiętaj o wykorzystaniu wszystkich możliwości jakie dają Zasoby.
Zastosowanie się do tych wskazówek i ciągłe doskonalenie strategii online nie tylko zwiększy widoczność Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania, ale także pozwoli na budowanie silnej marki, która przyciąga i utrzymuje zadowolonych klientów.
Jeśli chcesz poznać więcej tipów na temat Google Ads polecam moje dwie pozycje:
- Moją najnowszą książkę w temacie, dostępną jako ebook lub książka drukowana lub zestaw ebook + książka „Google Ads. Poradnik na start dla początkujących. Edycja 2024”.
- Kurs Google Ads (kurs online, w formule wcześniej nagranych lekcji do wielokrotnego obejrzenia) zawierający 65 wartościowych lekcji, gdzie krok po kroku poznajesz Google Ads i tworzysz oraz optymalizujesz swoje kampanie Google Ads. Zobacz: Kurs Google Ads Online.
#GoogleAds #GoogleAdsTips #Google #ReklamyGoogle #KursGoogleAds #KsiazkaGoogleAds #MarketingowyWeekend #SukceswInternecie #RobertDuda