Wyprzedaż BLACK FRIDAY 2022 odblokowana! Kup już dziś kurs z rabatem 60%!

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Dlaczego warto zaplanować aktywność na YouTube w 2023?

YouTube staje się coraz częściej wyszukiwarką pierwszego wyboru. Pomyśl co się stanie jeśli odpuścisz obecność firmy na YouTube, a Twoja konkurencja już się tam rozpycha. To ostatni moment aby zaplanować działania wideo w Twojej firmie na 2023 rok.

Zawartość artykułu

Youtube – druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie

YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką treści w Internecie. Ma 2 miliardy użytkowników na całym świecie. Ludzie są tam codziennie, aby znaleźć materiały rozrywkowe i edukacyjne. Szukają rozwiązań problemów osobistych i biznesowych.

Warto wspomnieć, że przed pandemią covid19 zasięg YouTube wśród polskich internautów wynosił około 62%. Do końca 2022 roku zasięg ten przekroczy 90% (PBI, Gemius Research). Oznacza to, że firmy, które wcześniej „dotrą” na YouTube i w pełni przygotują się do energicznej kampanii wideo, z łatwością wyprzedzą swoich konkurentów w wyścigu o potencjalnych klientów.

YouTube może być doskonałym narzędziem dla Twojej firmy, umożliwiającym:

    • pozyskanie nowych klientów
    • poprawę wizerunku swojej firmy,
    • zwiększenie sprzedaż swoich produktów i usług.

Jak założyć kanał na Youtube?

Stworzenie i prowadzenie kanału ze stale aktualizowanymi treściami na YouTube wymaga dużego zaangażowania, czasu i planowania budżetowego. Przesyłanie losowych filmów rzadko przynosi pożądane rezultaty. Prowadzenie kanału na YouTube to długi proces. Aby podróż w celu wykorzystania możliwości YouTube, zakończyła się sukcesem na przestrzeni kwartału, a nawet roku, warto przygotować temat, w którym jesteś ekspertem, aby móc tworzyć treści na miesiące, a nawet lata.

Aby osiągnąć swoje cele, oprócz uruchomienia, musisz opracować strategię YouTube i skorzystać z narzędzi promocji YT.  Warto dowiedzieć się jak krok po kroku w najnowszym interfejsie stworzyć kanał na YT, ale przede wszystkim co przygotować aby od początku było to wartościowe miejsce dla Twoich klientów i było wysoko oceniane przez sam algorytm Youtube.

Jak wypromować kanał firmowy na yt?

Większość firm, jeśli przekonała się do uruchomienia kanału korporacyjnego na YouTube, niestety pozostaje całkowicie bierna. Warto pamiętać o kilku elementach, które pomogą wypromować Twój kanał i filmy w YouTube. Elementy, o których nie można zapominać to:

    • Do YouTube stale dodawaj są nowe zasoby. Najgorszy scenariusz to przesłanie na kanał firmowy YT trzech lub czterech filmów rok lub dwa lata temu pod wpływem jakiegoś impulsu i potem totalne zapomnienie kanału. Z perspektywy potencjalnych klientów i algorytmu YouTube wydaje się, że Twoja firma już dawno zniknęła z rynku, a pozostały tylko resztki materiałów, których YT jeszcze nie zdjęło,
    • Zadbaj o dobre opisy we wszystkich dodanych filmach. Warto dodać do nowych i starych materiałów na youtube (poprzez ich edycje w youtube studio)  dobre treści, hashtagi, linki i inne elementy, aby wesprzeć proces promowania kanału na YouTube, według sprawdzonych schematów, YouTube komentuje, lubi i udostępnia. Takie działania edytorskie sprawiają, że proces promowania Twojego kanału YouTube jest bardziej dynamiczny i naturalny. Tak więc, oprócz produkcji i opisu, warto zwrócić uwagę również na strategię, aby Twój film wystartował na żywo w Internecie
    • Skorzystaj z ogromnych możliwości promowania swojego materiału wideo poprzez płatną reklamę w Google Ads. Jak wykorzystać płatne reklamy, z jakiego budżetu skorzystać i jakiego podtypu promocji wideo użyć? To zazwyczaj indywidualne kwestie wynikające z Twojej strategii.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć, decydując się na promowanie swojej firmy za pomocą marketingu wideo YouTube?

Warto skorzystać z doświadczeń firm podobnych do Twojej, które już weszły i wykorzystują YouTube. W kontekście działań Twojej firmy na YouTube warto przygotować sobie listę kluczowych pytań aby zrozumieć mechanizmy działania i dopasowanie swoich działań do możliwości i trendów na YouTube. Najczęściej zadawane pytania dotyczące kanału firmowego na YouTube to między innymi:

    • jak zrobić miniatury do filmów na yt?
    • jak wstawić film na youtube?
    • Jaką grafikę przygotować uruchamiając kanał na YT?
    • Jak mogę sprawdzić, kto subskrybuje mój kanał na yt?
    • Jak zrobić skuteczne seo youtube?
    • czy youtube jest bezpieczny?
    • jak usunąć kanał na youtube?
    • Czy youtube to media społecznościowe?
    • Jak youtube liczy wyświetlenia?
    • Kiedy youtube płaci za filmy?
    • Czy używasz ustawienia „YouTube dla dzieci”?
    • Jak zablokować kanały na youtube?
    • Jak korzystać z narzędzia „youtube studio”?
    • jak zrobić film na youtube?

Jakimi programami przygotować dobre wideo promujące produkty i usługi?

Oprócz tematyki YouTube, aby rozwijać swoją firmę w formacie wideo, warto wiedzieć o programach za darmo (lub płacąc kilka złotych miesięcznie) do nagrywania i montażu produkcji wideo. Teraz naprawdę nie potrzebujesz profesjonalnego studia, realizatora dźwięku, profesjonalnego oświetlenia i inwestycji rzędu kilku tysięcy złotych, aby przygotować format wideo.

Pomijam oczywiście świetne produkcje na duży format lub do telewizji, gdzie warsztat, wiedza, doświadczenie i umiejętności specjalistów od wideo są niezbędne. Ale w większości przypadków dwa lub trzy programy na komputerze i kilka lekcji z jego obsługi wystarczą, aby przygotować i zmontować wideo na kanał firmowy. Ja często korzystać z programów z rodziny Movavi – warto zobaczyć co oferują te narzędzia – szczegóły znajdziesz pod linkiem: https://www.mvvitrk.com/click?pid=2987&offer_id=1  .

A teraz dodatkowo możesz skorzystać z rabatu -15% jeśli do 15 stycznia 2023 w zamówieniu skorzystasz z tego kodu: PTNAFF150123AFS15 .

Dobra grafika, czyste, odpowiednie poziomy dźwięku i ciekawe przejścia sprawią, że Twoje filmy będą skuteczne w budowaniu wpływu, brandingu i często sprzedaży.

Jak zaplanować 2023 rok na YouTube?

Po pierwsze, warto już dziś zaplanować uruchomienie swojego kanału YouTube. To doskonałe medium do zaprezentowania swojej firmy, ofert, produktów i propozycji w coraz bardziej popularnym formacie wideo.

Wraz z uruchomieniem kanału będziesz musiał również przygotować co najmniej 5-10 filmów na YouTube, aby kanał wyglądał dobrze i profesjonalnie. Po drugie, przesyłając wiele materiałów wideo od startu, możemy skorzystać z wielu funkcji, takich jak tworzenie list obserwowanych.

Dla skutecznej promocji na YouTube warto również przygotować unikalny opis dla kanału i każdego filmu, kierując się przede wszystkim zasadami SEO YouTube – to od razu przełoży się na wysoką pozycję Twojej pracy w wynikach wyszukiwania YouTube.

—————————————————————

Jeśli szukasz więcej informacji na temat  jak założyć kanał na youtube i go wypromować – odpowiedź na większość pytań i gotowe rozwiązania znajdziesz w moim nowym kursie Kanał firmowy na YouTube

Udostępnij

Autor | Robert Duda

Autor | Robert Duda

- Certyfikowany specjalista Google, który zrealizował skuteczne kampanie dla Klientów na kwotę ponad 40 000 000 zł
- Założyciel agencji SukceswInternecie.pl (wcześniej Spozycjonowani.pl) działającej na rynku od 2003 roku i specjalizującej się w realizacji kampanii Google Ads oraz działaniach SEO dla Klientów z całej Polski,
- Ma wieloletnie doświadczenie dydaktyczne – jako doradca, szkoleniowiec i wykładowca na studiach wyższych w przedmiotach związanych z marketingiem internetowym, a szczególnie Google Ads, Google Analytics i SEO – przeszkolił ponad 5000 osób
- Absolwent Szkoły Trenerów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
- Twórca autorskich kursów oraz książek poradników o marketingu internetowym w ramach projektu Sukces w Internecie
- Przygotował dedykowane programy szkoleń i kursów skierowane szczególnie do osób początkujących i planujących uruchomienie swojego biznesu w Internecie
- Praktyk – stale obsługujący kampanie sprzedażowe i usługi SEO dla kilkunastu kluczowych Klientów agencji, bazując na najbardziej aktualnych oraz skutecznych narzędziach i metodach promocji w oparciu o narzędzia Google oraz media społecznościowe

Na skróty: Kursy  |  Szkolenia  |  Książka  |  Doradztwo  |  Usługi  |  Blog  |  Kontakt

SukceswInternecie.pl Robert Duda | ul. Mickiewicza 10A/12, 47-400 Racibórz
NIP/VAT: PL6472223986 | REGON: 278029755 | Data powstania firmy: 01.04.2003

Masz pytania? Zadzwoń (8.00 – 16.00): Tel:  507 957 579  lub 606 476 711  

email: info(at)sukceswinternecie.pl  |  Polityka prywatności  | Regulamin szkoleń  

Prawa autorskie 2023 ©SukceswInternecie Robert Duda. Wszelkie prawa zastrzeżone.